Dodatkowe
Kołnierze do pokryć łuskowych ELV, ELJ
Kołnierz EL pozwala na szczelne połączenie okna z płaskimi łuskowymi pokryciami dachowymi takimi jak: gonty bitumiczne, łupki o grubości pokrycia do 10 mm (2 warstwy po 5 mm). Standardowo przystosowany jest do montażu pojedynczego okna w połaci dachu. Występuje również w wersji modułowej do zespalania okien w grupy:
- przy montażu na głębokości V zespolenia poziome, pionowe i blokowe,
- przy montażu na głębokości J zespolenie poziome.
Kołnierz ten dostępny jest w dwóch typach pozwalających montować okno na dwóch różnych głębokościach w konstrukcji dachu V (0) i J (-3 cm). Standardowa głębokość montażu okna z zastosowaniem kołnierza EL to V – wersja ELV.
Zakres montażu w dachach o spadku:
- od 15° do 90° dla głębokości osadzenia V,
- od 20° do 90° dla głębokości J.
Budowa kołnierza
Kołnierz składa się z elementu dolnego, z elementów bocznych, których ilość zależna jest od wysokości okna oraz z elementu górnego. Elementy boczne kołnierza układane są na przemian z pokryciem dachowym. Dolny element posiada podklejoną od spodu masę plastyczną pozwalającą na przyklejenie kołnierza do pokrycia dachowego, przez co zapewniona jest szczelność połączenia. Standardowo do kołnierza dołączona jest rynienka odwadniająca mająca na celu odprowadzenie skroplin pary wodnej z folii wstępnego krycia poza okno.
Elementy kołnierza:
1 — dolny element kołnierza
2 — modułowe elementy boczne
3 — górny element kołnierza
4 — rynienka odprowadzająca wodę
Rozmiary kołnierzy

Kołnierz do pokryć łuskowych grubych EGV
Kołnierz EG pozwala na szczelne połączenie okna z grubymi łuskowymi pokryciami dachowymi takimi jak np: dachówka karpiówka układana w tzw. „łuskę lub koronkę”. Kołnierz EG może być stosowany do pokryć dachowych o grubości pokrycia 24 ÷ 32 mm 2 x (12 ÷ 16 mm).
Standardowo przystosowany jest do montażu pojedynczego okna w połaci dachu. Występuje również w wersji modułowej do zespalania okien w poziomie, w pionie oraz blokowo. Kołnierz ten dostępny jest w jednej wersji pozwalającej na montaż okna na głębokości V (0) – wersja kołnierza EGV.
Zakres montażu w dachach o spadku od 25° do 90°.
Budowa kołnierza
Kołnierz składa się z elementu dolnego, z elementów bocznych, których ilość zależna jest od wysokości okna oraz z elementu górnego. Profilowane elementy boczne kołnierza przekładane są na przemian z pokryciem dachowym, ściśle przylegając do materiału pokryciowego. Dwa pierwsze modułowe elementy boczne wykonane są z miękkiej blachy co pozwala na samodzielne wygięcie i bardzo dokładne dopasowanie ich do pokrycia dachowego. Dolny element posiada podklejoną od spodu masę plastyczną pozwalającą na przyklejenie kołnierza do pokrycia dachowego, przez co zapewniona jest szczelność połączenia. Standardowo do kołnierza dołączona jest rynienka odwadniająca mająca na celu odprowadzenie skroplin pary wodnej z folii wstępnego krycia poza okno.
Elementy kołnierza:
1 — dolny element kołnierza
2 — modułowe elementy boczne
3 — górny element kołnierza
4 — rynienka odprowadzająca wodę
5 — profil podpierający dachówkę
Rozmiary kołnierzy

Kołnierze do blachy płaskiej EEV/CU, EEV/TC
Przystosowany do montażu okna w dachach krytych płaską blachą. Konstrukcja bocznych elementów ułatwia jego połączenie z blachą. Standardowo wykonany jest z blachy miedzianej lub tytano-cynkowej. Standardowo przystosowany jest do montażu pojedynczego okna w połaci dachu. Występuje również w wersji modułowej do zespalania okien w grupy:
- przy montażu na głębokości V zespolenia poziome i pionowe,
- przy montażu na głębokości J zespolenie poziome.
Kołnierz ten dostępny jest w dwóch typach pozwalających montować okna na głębokościach V (0) i J (–3 cm). Standardowa głębokość montażu okna z zastosowaniem kołnierza EE to V – kołnierz EEV.
Zakres montażu w dachach o spadku:
- od 15° do 90° dla głębokości osadzenia V,
- od 20° do 90° dla głębokości J.
Budowa kołnierza
Kołnierz składa się z czterech elementów (dolny, dwa boczne i górny). Wszystkie elementy posiadają wyprofilowane na bokach zakończenie umożliwiające łatwe połączenie z płaską blachą. Elementy te trwale łączone są z blachą poprzez zakład na felc.
Elementy kołnierza:
1 — dolny element kołnierza
2 — elementy boczne
3 — górny element kołnierza
Rozmiary kołnierzy
